Het belang van een online cataloog
Een van de beste manieren om succesvol auto verkopen, is erachter te komen wat klanten willen en aan de verwachtingen voldoen. Het betekent dat je de juiste vragen moet stellen en twee keer zoveel moet luisteren als praten. Door de pandemie hebben klanten een groot deel van hun auto-aankoopproces online verplaatst. Het is veilig om aan te nemen dat de meesten van hen een specifiek merk en model in gedachten hebben tegen de tijd dat ze de dealer binnenstappen. Onthoud dat jij de klant zijn droomauto en andere soortgelijke opties moet laten zien voordat hij zelfs maar naar de dealer komt.
Informatief zijn voor de klanten
Als je eenmaal aan potentiële klanten bent voorgesteld, zullen ze ongetwijfeld vragen stellen. Als ze nu alles van Google kunnen opzoeken, nemen ze niet de moeite om contact met je op te nemen. Maar alleen jij kan hen het volledige beeld geven tijdens het aankoopproces van een auto. Om op te vallen in het nieuwe gelijke speelveld van een wagen verkopen, geef jij de potentiële klanten direct antwoord op vragen, op een persoonlijker niveau via video-e-mail. Hiermee kan jij hen een geweldige auto-aankoop ervaring bieden. Spreek jouw klanten niet tegen, dit kan verkeerd geïnterpreteerd worden als neerbuigend.
Eerlijk zijn tegenover klanten
Hoewel jij wordt geadviseerd om vragen te beantwoorden, moet jij dit eerlijk doen. Als je het antwoord niet weet, zeg dan dat je terugkomt, vind het antwoord en geef het dan. Stel bijvoorbeeld dat een klant merkt dat een deur van een auto een beetje uit het midden zit en wat afgebladderde verf heeft. Ze vragen je of het zo is en je zegt dat het geen probleem is, en een nieuwe verflaag zou het verdoezelen. In werkelijkheid heeft de auto een ongeluk gehad, maar je hebt er niet naar gekeken en je hebt je ook niet verontschuldigd omdat je er in de eerste plaats geen melding van hebt gemaakt. Dit soort situaties moet altijd worden vermeden.